Verhoomo Eleganten ja TR Leather Design’in etämyynnin sopimusehdot voimassa 1.1.2025  alkaen.

Yritys: Verhoomo Elegante ja TR Leather Design – verkkokauppa (Verhoomo Eleganten aputoiminimi)

Y-tunnus: 2242612-5

Käyntiosoite: Louhikkotie 9, 00770 Helsinki

Puhelinnumero: 050 3316979 (asiakkaan oman liittymäsopimuksen mukainen hinta).

Sähköposti: tr@trleatherdesign.fi

Yleistä

TR Leather Design (myöhemmin myös verkkokauppa) valmistaa ja myy nahkatuotteita Manner-Suomen alueelle, ei kuitenkaan Ahvenanmaalle.  Alaikäisen osalta edellytämme huoltajan kirjallista suostumusta (toimitettava sähköpostilla) eikä alaikäinen voi maksaa luotolla. Verhoomo Elegante/TR Leather Design voi muuttaa toimitusehtoja yksipuolisesti, asiakkaan on tutustuttava toimitusehtoihin aina ennen tilaamista. Verkkosivuilla esitetyt tuotekuvat tai värit voivat poiketa kuvista teknisistä syistä jonkin verran todellisuudesta. 

Yritysten ja yhteisöjen (muut kuin kuluttaja-asiakkaat) välisissä kauppasopimuksissa noudatamme kauppalakia sekä alla mainituin poikkeuksin näitä sopimusehtoja. Muiden kuin kuluttaja-asiakkaiden osalta tuotteiden omistusoikeus säilyy myyjällä, kunnes kauppahinta on kokonaisuudessaan maksettu. 

Henkilötietojen käsittely

Henkilötietojen käsittelystä tarkemmin tietoja henkilötietojen käsittelyselosteessa (tietosuojaseloste).

Ostaminen ja tilaaminen verkkokaupassa 

Tilaaminen tapahtuu siirtämällä tuotteet verkkokaupassa ostoskoriin tai tekemällä tilaus.  Tilauksen yhteydessä kuluttaja-asiakkaan on ilmoitettava nimi, osoite, sähköpostiosoite ja puhelinnumero. Yritysasiakkaan on edellä mainittujen tietojen lisäksi ilmoitettava y-tunnus ja yhteyshenkilön nimi ja yhteystiedot.  Asiakas vastaa siitä, että tilauksen yhteydessä annetut henkilö- ja muut tilaustiedot ovat oikeat ja täydelliset. Mikäli tilauksen tekeminen ei onnistu verkkosivujen kautta, asiakaspalvelu auttaa mielellään.

Tuotteet ja hinnat

Verkkokaupan hinnat ja tuotekuvaukset on esitetty verkkosivuilla. Tuotteissa on kulloinkin voimassa oleva arvonlisävero. Ilmoitetut hinnat ovat voimassa toistaiseksi tai tuotetiedoissa erikseen ilmoitetun ajan. Jos virheellinen hintatieto poikkeaa niin huomattavasti todellisesta hinnasta, että asiakkaan olisi pitänyt ymmärtää kyseessä olevan virhetiedon, virheellisenä ilmoitettu tuotteen hinta ei sido verkkokauppaa. Mahdollisen maksuttoman toimituksen kulloinenkin raja on mainittu verkkosivuilla.

Tilausilmoitus ja -vahvistus etämyynnissä

Kuluttaja-asiakas saa verkkokaupassa ensin tilausilmoituksen, joka vahvistaa tilauksen saapuneen meille ja siirtyneen käsittelyyn. Tilauksen käsittelyn jälkeen kuluttaja-asiakas saa tilausvahvistuksen, joka sisältää tilauksen keskeiset tiedot ja tiedot peruuttamisoikeuden käyttämisestä, menettelyistä ja määräajoista.  Mikäli asiakas huomaa tilausvahvistuksessa korjattavaa, pyydetään ottamaan meihin yhteyttä. Yritysasiakkaan tilausvahvistus sisältää tiedot tilatuista tuotteista. 

TR Leather Design pidättää oikeuden olla hyväksymättä tilauksia perustelluista syistä. Jos emme jostakin syystä voi vahvistaa tilaustanne, ilmoitamme siitä mahdollisimman pian. Yritys- ja yhteisöasiakkaiden sekä muiden kuin kulutushyödykkeiden osalta verkkokaupalla on oikeus peruuttaa tilaus ilman velvollisuutta korvata vahinkoa.

Maksutavat TR Lether Design -verkkokaupassa

Visma Pay -palvelun kautta voit maksaa verkkopankkitunnuksilla, lompakolla, maksukorteilla (credit/debit), laskulla tai osamaksulla. Käytettävissä ovat seuraavat maksutavat: Osuuspankki, Nordea, Danske Bank, Oma Säästöpankki, Säästöpankki, Aktia, Paikallisosuuspankit, S-Pankki, Ålandsbanken, MobilePay, Masterpass, Pivo, Visa-, Visa Debit-, Visa Electron-, MasterCard- ja Debit MasterCard -kortit, sekä Jousto ja Enterpay Lasku yritykselle. MobilePay: Voit maksaa MobilePay-lompakollasi mikäli olet sallinut verkkokaupoissa maksamisen sovelluksen asetuksista. MobilePay-lompakolla suoritetut maksut veloitetaan lompakkoon liitetyltä maksukortilta. Mikäli maksun veloittaminen maksukortilta epäonnistuu, MobilePay-lompakolla maksaminen ei ole mahdollista verkkokaupassa. Pivo: Käyttöehdot ovat tarjolla Pivon sivuilla: https://pivo.fi/kayttoehdot/pivon-kayttoehdot/ Jousto lasku ja osamaksu on kotimainen palvelu, jolla teet ostoksesi nopeasti ja turvallisesti. Jousto on tarkoitettu yksityishenkilöille, jotka ovat hoitaneet raha-asiansa moitteettomasti. Joustolla saat 30 vuorokautta korotonta ja kulutonta maksuaikaa. Laskun saatuasi voit päättää maksatko sen kokonaan vai osissa. Osamaksulla voit maksaa ostoksesi jopa 36:ssa erässä, alkaen 9,90 eur/kk. Jousto osamaksun kustannukset ovat 3,90 eur/kk ja 19,90%:n luottokorko. Voit maksaa Joustolla 30–3000 euron ostoksia. Luotonmyöntäjänä toimii Aurajoki Nordic Oy. Lue lisää Joustosta osoitteessa www.jousto.com.Visma Pay -maksupalvelun yhteystiedot Visma Pay, Paybyway Oy (Y-tunnus 2486559-4) Sähköposti: helpdesk@vismapay.com Puhelin: 09 315 42 037 (arkisin klo 9-17) Postiosoite: Laserkatu 6, 53850 Lappeenranta

Toimitusaika

Verkkokaupan tilaukset käsitellään 1-5 arkipäivän kuluessa onnistuneesta ja hyväksytystä maksusuorituksesta. Toimitusaika vaihtelee riippuen tilauksesta ja toimitustavasta. Asiakaspalvelumme on teihin yhteydessä välittömästi, mikäli tuotteiden saatavuudessa on ongelmia tai toimitusaika viivästyy.

Toimitustapa ja toimituskulut

Toimitamme verkkokaupan lähetykset postin (www.posti.fi). Toimituskulut sisältävät posti- ja pakkauskulut. Esitämme ostoskorissa toimituskulut ensisijaisen käytössä olevan toimitustavan mukaan. Voit valita kassalla käytössä olevista toimitustavoista sinulle parhaiten sopivan vaihtoehdon, jonka yhteydessä tarkka toimituskulu on esitetty. Jos haluatte, että tilauksenne toimitetaan muulla tavalla, olettehan yhteydessä sähköpostilla tr@trleatherdesign.fi ennen tilausta. 

Kuluttaja-asiakkaan peruuttamisoikeus 

Peruuttamisilmoitus

Peruuttaminen tapahtuu tekemällä peruuttamisilmoitus 14 päivän kuluessa tavaran tai viimeisen tavaraerän vastaanottamisesta tai palvelusopimuksen osalta sopimuksen tekopäivästä. Peruuttamisilmoituksen voi tehdä peruuttamislomakkeella vapaamuotoisesti esimerkiksi tr@trleatherdesign.fi .  Jos peruuttamisajan viimeinen päivä on lauantai tai pyhäpäivä, peruuttamisilmoituksen voi tehdä myös seuraavana arkipäivänä. Tavaroiden noutamatta jättäminen ei ole kaupan peruuttaminen eikä korvaa peruuttamisilmoitusta. Yritys- ja yhteisöasiakkailla ei ole peruuttamisoikeutta. 

Poikkeukset peruuttamisoikeuteen

Kuluttajansuojalain mukaan peruuttamisoikeutta ei ole muun muassa sinetöitynä toimitetulla tavaralla, jota ei terveydellisistä tai hygieniasyistä voida palauttaa ja jonka sinetti on rikottu tai avattu. Peruuttamisoikeutta ei myöskään ole tavaroilla, jotka on valmistettu tai muunneltu ostajan vaatimusten mukaisesti tai selvästi henkilökohtaista tarvetta varten (esimerkiksi mittatilaustavarat tai kaiverretut/nimikoidut nahkatuotteet). Peruuttamisoikeutta ei myöskään ole jos palvelu on kokonaan suoritettu ennen peruuttamisajan päättymistä kuluttajan nimenomaisen pyynnön vuoksi ja asiakas on hyväksynyt peruuttamisoikeuden puuttumisen näissä tapauksissa.

Tavaroiden palauttaminen 

Tavara on jätettävä rahdinkuljettajan kuljetettavaksi 14 päivän kuluessa peruuttamisilmoituksen tekemisestä. Asiakas vastaa palauttamisesta aiheutuvista kuluista. 

Asiakkaan on pidettävä vastaanottamansa tavara olennaisesti muuttumattomana ja vähentymättömänä, jotta asiakkaalla on oikeus peruuttamistilanteessa saada maksamansa hinta kokonaan takaisin. Pakkauksen voi avata tai purkaa menettämättä peruuttamisoikeutta ja tavaran ominaisuuksien ja toimivuuden tarkastamiseksi sekä tavaraan tutustumiseksi samaan tapaan kuin myymälässä. Tuotteiden pakkaus voi olla osa tuotetta, kuten lahjapakkauksissa, asiakkaan on käsiteltävä ja avattava pakkaus varoen, jotta tuotteet voi palauttaa omassa pakkauksessaan.

Jos asiakas on ottanut tavaran käyttöön, vastaa asiakas tavaran arvon alenemisesta. Jos tavara on olennaisesti muuttunut tai vähentynyt siitä mikä se oli asiakkaan sen vastaanottaessa, verkkokaupalla on oikeus periä tavaran arvon alenemista vastaava summa. Jos tavara on muuttunut käyttämisen vuoksi myyntikelvottomaksi, verkkokauppa voi kokonaan kieltäytyä palauttamasta kuluttajan maksamaa summaa.

Palautusohje

Asiakas voi käyttää palautuslomaketta tai liittää palautukseen seuraavat tiedot: tilausnumero, nimi, osoite ja puhelinnumero. Palautettava tuote on pakattava huolellisesti ja varmistuttava, ettei tuote pääse liikkumaan pahvilaatikon sisällä. Palautukseen voi käyttää samaa pahvilaatikkoa ja pehmusteita, joilla tuote toimitettiin. Tilausvahvistuksessa on myös ohjeet palautuksen tekemiseksi. Palautusosoite on Louhikkotie 9, 00770 Helsinki.

Jos tuote vahingoittuu paluumatkalla siksi, että asiakas on pakannut sen huolimattomasti, vastaa asiakas tästä aiheutuneesta vahingosta. Lähetyksestä kannattaa pyytää kuitti, jolla voi osoittaa palautuksen. Toimituksen noutamatta jättäminen ei ole peruuttaminen eikä korvaa peruuttamisilmoituksen tekemistä. Perimme noutamatta jääneistä toimituksista 10 e. Emme ota vastaan postiennakkolähetyksiä. Tuotteet voi palautusajan puitteissa palauttaa myös toimipisteellemme, mutta siitä on erikseen sovittava.

Maksun palauttaminen

Kauppahinta palautetaan viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen saapumisesta. Verkkokaupalla on oikeus pidättyä maksujen palautuksesta, kunnes tavara on palautettu tai asiakas on osoittanut lähettäneensä tavaran takaisin, esimerkiksi palautuskuitilla. 

Toimituskustannukset palautetaan muissa kuin osapalautuksissa ja kuitenkin siten, ettei toimitusmaksua palauteta siltä osin kuin se ylittää yrityksen tarjoaman edullisimman toimitusvaihtoehdon kustannuksen. 

Jos palautuksen jälkeen tilauksen jäljelle jäävä arvo jää ilmaisen toimituksen kriteerien alle, veloitamme toimituskulut jäljellejäävästä tilauksesta hinnastomme ja valitun toimitustavan mukaisesti. 

Takuu

Verhoomo Elegante tai TR Leather Design- verkkokauppa ei vastaa aikaisempien myyntiportaiden tai valmistajien mahdollisesti myöntämistä takuista.  

Asiakaspalvelu

Autamme mielellämme kaikissa tuotteisiimme liittyvissä kysymyksissä puh 050 3316979 (asiakkaan liittymäsopimuksen mukainen hinta).

Virhevastuu ja reklamaatio-ohjaus

Jos tuote on kadonnut tai vioittunut kuljetuksessa, tuote ei vastaa tilausta tai on virheellinen, kuluttaja-asiakasta pyydetään ottamaan yhteyttä 050 3316979 (asiakkaan oman liittymäsopimuksen mukainen hinta) tai sähköpostilla tr@trleatherdesign.fi. Pikainen yhteydenotto auttaa asian selvittämisessä.  Yritys- ja yhteisöasiakkaiden on reklamoitava virheestä tai viivästyksestä sähköpostitse tr@trleatherdesign.fi  7 (seitsemän) päivän kuluessa tuotteen vastaanottamisesta. Yritys- tai yhteisöasiakkaan on myös tarkistettava toimitus sen saapuessa ja merkittävä puutteet mahdolliseen rahtikirjaan. Verkkokaupan 14 päivän peruuttamisoikeus ei rajoita kuluttaja-asiakasta vetoamasta virheeseen kulutushyödykkeiden osalta tämän ajan jälkeen. 

Mikäli kuluttaja-asiakas on saanut virheellisen tai väärän kulutushyödykkeen tai palvelussa on virhe, verkkokauppa vastaa virheestä kuluttajasuojalain mukaisella tavalla. TR Leather Design vastaa virheellisen tuotteen tai palvelun kuluista ja muista kuluttajansuojalain mukaisista velvoitteista. 

Jos sopimusta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, kuluttaja voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi. Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi). Tämä koskee vain muiden kuin ammattilaiskäyttöön tarkoitettujen tuotteiden tilauksia. 

Vastuunrajoitus

Verkkokauppa ei vastaa muusta tilaukseen, toimitukseen tai tuotteeseen liittyvästä välillisestä tai välittömästä vahingosta muutoin kuin mitä kuluttajansuojalain tai muun lain pakottavista velvoitteista johtuu. Muiden kuin kuluttaja-asiakkaiden ja muiden kuin kulutushyödykkeiden osalta vastuu rajoittuu kuitenkin aina enintään ostettujen tai tilattujen tuotteiden hintaan. 

Verkkokauppa ei vastaa ylivoimaisen esteen (force majeure) aiheuttamista vahingoista.